Racerne

Aeonere:

Aeonerne er naturvæsner født af et naturelement. De er skabt af naturens magi. Nogen af meget pludselig kraft og nogen af kraft der over længere tid har bygget sig op. De kan være skabt ud af en stor skovbrand, en tornado, af et gammelt egetræ, eller af et mægtigt vandfald som eksempler.
Deres skabelse definerer meget om dem, og de tager træk både mentalt og fysisk fra det element og den kraft der har skabt dem. En træfødt aeon, der er skabt ud af kraften fra et gammelt egetræ, kan ligne det de Ordinære ville betegne som en faun, eller en skovnymfe, eller noget helt andet træagtigt.
Når en aeon bliver skabt, ligner den en lille baby med naturtræk. De nye, små skabninger er beskyttet af natur de første tre døgn, men efter det er de lige så sårbare som en ordinær menneskebaby.
Det overnaturlige samfund har specielle folk, der leder efter store ophobninger af naturmagi, og dermed mulige steder aeonere kan blive født. Det er dem der finder og redder de små babyer fra menneskelige øjne, eller døden, hvis ingen finder dem.
En aeoners særlige magiske talent, ligger i at kunne skabe og opfinde eliksirer. Det kommer mere naturligt til dem end de andre racer.

Hexe:

Hexe er mennesker med magisk potentiale. Dette potentiale kommer enten naturligt fra fødslen, eller kan lukkes op via et magisk ritual.
Alle i en slægt bærer potentialet i blodet, og selvom blodet ikke virker anderledes i den dødelige verden, så er det specielt.
De færreste lider stadig af deres blodsforbandelse da den er gået mange generationer igennem. Men magien i blodet, er for stærk til at forsvinde, og dens potentiale kan godt svinge fra generation til generation.
Hexe er enten sol- eller månehexe afhængigt af hvad tid på døgnet de er født, og dette definerer hvornår deres magi er stærkest. En solhex er altid stærkest når solen er på himlen.
Partnere til en hex bliver kaldt en edsbundet. Det er umuligt at skjule overfor et normalt menneske, at et barn har naturligt magisk potentiale, da de ikke kan tøjre deres kræfter. Derfor er der den mulighed at man kan ansøge det overnaturlige råd om at ens partner bliver edsbundet af en blodskontrakt inden man får et barn.
Denne blodskontrakt gør at den edsbundne ikke kan snakke med andre end dem angivet på kontrakten om det overnaturlige samfund, til gengæld bliver de indviet i hvad der virkelig findes i verden. Bryder de deres kontrakt glemmer de alt om deres liv, tilbage til det punkt før de underskrev kontrakten.
En hex’ særlige magiske talent er at kunne tøjre og fremkalde magien i ritualer. Alle racer kan skabe ritualer, men det er hexene der gør det bedst.

Varulve:

Varulve ligner almindelige mennesker, medmindre de bliver ramt af fuldmånens stråler. Der rammer galskaben (ekstrem blodtørst) dem også.
De er svage overfor sølv, ikke ved berøring, men hvis det bliver indtaget eller på anden måde kommer ind i kroppen.
Folk med varulvegenet er enten sovende eller aktive varulve. Det viser sig når et barn der bærer genet, kommer i puberteten. Der vil en aktiv varulv begynde skiftet og få flere og flere træk og kræfter, og til sidst vil galskaben tage over, hvis man ikke fanger tegnene i tide.
Dem der ikke skifter i puberteten bliver kaldt sovende, da de bærer genet, men rent faktisk ikke er varulve.
Rådet for overnaturlige skabninger holder strengt øje med alle varulve, verden og virkeligheden er hård for dem. Alle med varulvegener registreres, og flytter de ud af deres hovedområder, f.eks. fra Norden til USA. skal der søges om tilladelse, så der konstant er styr på hvor de er.
Det overnaturlige samfund ser strengt på varulve der slår ihjel i galskab. Og det menes at galskaben bliver stærkere hvis man først har givet efter en gang. Derfor er den hyppigste straf for en varulv der har slået ihjel i galskaben, døden.
Varulvenes særlige talent er deres instinkt og tilknytning til en flok. Det gør dem stærkere fysisk, og stærkere til at overleve.